Re: در مورد مذاکرات هسته ای و تحریمها

#16
پالتیکو: مذاکرات وین وارد «مرحله نهایی» شده است

🔹نشریه آمریکایی نوشته مذاکرات برای «احیای توافق هسته‌ای ایران» در حال وارد شدن به مرحله نهایی خود است.
🔹یک مقام آمریکایی گفت: هیچ‌کس نباید تعجب کند که ما در حال رسیدن به مرحله نهایی هستیم و در سخت‌ترین مسائل به تصمیم‌گیری‌های سیاسی نیاز داریم، بنابراین همه مذاکره‌کنندگان به پایتخت‌ها برمی‌گردند.
🔹یک دیپلمات ارشد غربی گفته پیشرفت‌هایی در موضوعات کلیدی از جمله نحوه برداشته‌شدن تحریم‌های اعمال‌شده مجدد و چگونگی محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران و از همه مهم‌تر نحوه ترتیب‌بندی این مراحل به دست آمده است.
🔹او گفته مسئله توالی هنوز به‌طور کامل حل نشده و مشکل این است که روند توالی نیازمند این است که مذاکره‌کنندگان به‌طور دقیق گام‌هایی را که در صورت بازگشت به توافق باید دو طرف ایران و آمریکا طی ماه‌ها بردارند، ترسیم کنند.

Re: در مورد مذاکرات هسته ای و تحریمها

#18
رحمان قهرمان پور، تحلیلگر سیاست خارجی، در گفتگو با «انتخاب»:

🔹 شواهد نشان می دهد طرفین در مذاکرات وین روی متنی به تفاهم اولیه رسیده‌اند؛ قرار است در پایتخت‌ها در مورد این متن تصمیم نهایی گرفته شود

🔹 ایران و آمریکا پس از احیای برجام، باید به سرعت اتصالات اقتصادی و مالی به یکدیگر را بیشتر کنند تا امکان خروج از توافق کمتر شود

♦️ سناتور آمریکایی: باید آماده باشیم تحریم‌ها را در ازای بازگشت ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای کاهش دهیم

🔹 کریس مورفی دقایقی قبل در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «از تحریم‌های "فشار حداکثری" ترامپ علیه ایران چیزی نصیب ایالات متحده نشد. در واقع اوضاع بدتر شد. حملات بیشتر به نیروهای آمریکا صورت گرفت و برنامه هسته‌ای [ایران] بزرگتر شد.باید آماده باشیم آن تحریم‌ها را در ازای بازگشت ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای کاهش دهیم.»

Re: در مورد مذاکرات هسته ای و تحریمها

#19
مذاکرات وین در هفته های آینده به نتیجه ای خواهد رسید

رابرت مالی، مذاکره کننده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته ای:
▫️گفتگوی خوبی امروز با نمایندگان شورای همکاری خلیج فارس، مصر و اردن درباره مذاکرات جاری ما برای بازگشت متقابل به پایبندی به برجام داشتیم. همانطور که مذاکرات در هفته های آینده به نتیجه می رسد، ما به رایزنی نزدیک با شرکای منطقه ای خود ادامه خواهیم داد.

Re: در مورد مذاکرات هسته ای و تحریمها

#20
🔻مذاکرات وین؛ وزیر خارجه ایران می‌گوید 'در بخش‌هایی توافقاتی حاصل شده'

🔹حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، درباره مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای برجام با ایالات متحده گفته است "در برخی از بخش‌ها توافقاتی حاصل شده است".

Re: در مورد مذاکرات هسته ای و تحریمها

#21
خطیب‌زاده: هیات مذاکره کننده فردا عازم وین می‌شود/ موضوع رفع تحریم‌ها خط قرمز ایران است

🔹سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: هیات مذاکرات ایرانی که برای مشورت‌های لازم در تهران بود، انشالله فردا عازم وین خواهد بود. انتظار این است که همه هیات‌ها فردا به وین برگردند و گفتگوها از سرگرفته شود.

Re: در مورد مذاکرات هسته ای و تحریمها

#22
اولیانوف: پیش نویس نهایی سند نهایی احیای برجام آماده شده

اولیانوف، نماینده دائم روسیه در وین:

🔹می توان مرحله کنونی را مرحله پایانی نامید. راه درازی طی شده و پیش نویس نهایی تهیه شده است. این مبنایی است که می توان مذاکرات را در زمان نسبتا کوتاهی به نتیجه رساند.
cron